lördag 6 mars 2010

Premiär i Råtjärn

Imorse var Staffan och hämtade Nicklas för han skulle på fisket med oss. När dom kom till oss packade vi in alla grejor i Audin och for iväg. Råtjärn brukar alltid vara min favorit fiske sjö för jag har aldrig blivit utan fisk där. Brukar i stortsett bara hinna släppa ner kroken så brukar jag få fisk. Men idag åkta jag av alla på en nit där fick inte ens ett napp där. Men det överlevde jag vi hade ju bra väder. Men Nicke borde ha fått fisk så hade det varit roligare för han.
Har varit på prommis med hundarna också, kanonväder har vi här nu. Det är nog bäst att passa på att vara ute nu innan det hinner bli kallt igen. Imorron skall jag ta med Mona som får gå med Kita. Eftersom vi har en älgko med kalv som vandrar runt här i skogen bakom vårat hus. Behöver nog kanske hålla Snutte boy med båda händerna om dom kommer upp på vägen.
Nu på Måndag skall jag beställa en dubbelbur till Audin så jag kan ha med båda hundarna på jobbet, så får jag dra igång friskvårdsgänget där igen.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.