lördag 9 oktober 2010

Lördag

Idag har jag på fm varit upp till svärfar i Krokträsk och ätit lunch med han. Så han kanske skulle äta ordentligt, han har blivit väl dålig på att äta. Han fick stekt rådjur och potatis, jag åt en portion färdig mat från affären. Han åt riktigt ordentligt så det fungerade. Sen när vi ätit for jag ner till byn igen. Staffan var i Krokis och jagade hare med några. Jag var förbi Eva en sväng.
Nu ikväll har jag kokat ca 5 kg strömming och fryst in åt katterna, eller det är mest Kasi som får den eftersom han bara äter kokt fisk och torrfoder. Hmmm. Tur jag köpte mycket av Råneåfiskarna, men nästa år måste jag köpa mera tror jag. Får se hur länge den här laddningen räcker. Tur att jag köpte en frysbox till. Men snart är det nog fullt överallt här igen i frysarna. Har lagt anbud på en frysbox på jobbet som skall säljas, har jag tur så får jag den. Men den hamnar på bron som reservfrys om jag får den.
Imorron skall jag och Mette och träna hund på grusplan, har ju väldigt svårt att tro att det kommer någon fler dit. Nej nu skall jag se på tv ett tag.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.