söndag 9 mars 2008

Vilket skitväder det varit här i helgen. Igår (Lördag) var det svinkallt ute. - 30 grader hade vi på morronen när jag steg upp. Staffan for upp till Krokträsk och skulle köra skoter med några bekanta, ni är inte riktigt kloka sa jag åt han när han for. Jag gruvade mig för att fara upp till svärmor och svärfar och hälsa på när det var så kallt. Brrr. Jag var och handlade sen for jag hem med varorna, och startade färden jag också till Krokträsk. Tog med mig extra kläder om jag skulle bli stående efter vägen. Tursamtnog så klarade jag mig.
När jag kom hem så röjde jag undan litegrann hemma. Sen tog jag Snutte och gick på en promenad i ca 1 timme det var riktigt skönt trots att det var kallt ute. Kita hade jag varit och gått med i Krokträsk.
Idag (Söndag) har det snöat för fullt hela dan. Säkert har det kommit kring 1½dm med snö och det har inte slutat ännu. Vi hade ju hundträning i byn 14.00. Men eftersom det inte varit någon fler tills nu så antog jag att det inte skulle komma någon nu heller eftersom det istortsett var snöstorm. Så jag tränade hundarna hemma på gården istället. Det gick bra med båda hundarna, förutom att vi var som snögubbar alla tre när vi var färdiga. Vi gör ett nytt försök nästa söndag istället. Kommer att träna dem i veckan också. Hoppas flera hundägare kommer nästa helg.
Alla ni som läser det här och har hund spelar ingen sort ras alla går att träna även jakthundar.
Hundträning i NiemiselSöndag kl 14.00Plats: Parkeringen mitt emot Preem eller vägverksplan om vi blir många.Brukshundar, sällskapshundar, jakthundar.Alla hundar tycker om att man jobbar med dem.Och är välkommna till träningen med sin husseeller matte.Är det någon som behöver hjälp så hjälps vi åt.Träningen kostar ingenting.Vi gör det för att vi tycker det är roligt att jobba med våra hundar.Ändringar i träningen kommer in på hemsidan under träning.
http://www.vargjsonikita.com/
Har du någon fundering om träningen så är det bara att ringa.
Jeanette Larsson
070-2272709
Marlene Larsson 073 - 0838429
Eller maila
marlene.larsson63@gmail.com

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.