lördag 13 juni 2009

Lördag 13 juni

Igår kom jag upp till Kiruna vid 12 tiden. Svängde av mot Kurra ringde Lotta och hörde om hon var där. Men hon var på stan och sa att jag skulle fara till Birgitta och vänta, herregud inte hittar jag dit sa jag. Lokalsinnet är lite dåligt hmm. Speciellt när jag bara åker till ställen. Men Lotta lotsade mig per telefon rätt. Men nu skall jag väl hitta själv till Birgitta när jag kört dit en gång. Jag satt ute i bilen och väntade ett tag. Höll på att börja storskratta. På balkongen till höger om Birgitta kom det ut en pojke knöt fast 1 lakan i räcket klättrade ner och sprang iväg ner mot stan i en himla fart i tubsockar bara på fötterna, troligen en yngling som hade utegångsförbud men lyckades rymma.

När vi varit ett tag hos Birgitta for vi på stan och åt. Sen for vi ut till Kurra och gav alla hundar mat. Majja (tror jag hon heter) hade fått 6 valpar som är ca 3 veckor. Stora runda jättesöta valpar. Farligt att fara upp hit och hälsa på tydligen på somrarna. Sen for vi upp till Birgitta och hämtade bilen som jag lämnat där. Sen slogs jag som vanligt med 3 hundar i sängen när jag försökte läsa inte lätt. Sent igårkväll hade 1 tik till valpat 4 valpar. Imorse vid 6 tiden var jag ut en sväng då var jag och kollade dem allt var ok där. Nu idag har vi ätit regnbågsforell och potatis jättegott var det.

När vi ätit så for vi ut till Kurra alla 3. Hämtade vatten matade hundar diskade hinkar kammade hundar. Nu är vi hos Birgitta och skall fika gott. Hon och Lotta bakat en chokladkaka. Meningen var ju att jag skulle ta med en huskykille och en koja hem. Men blir det att jag tar hem han nu vilket vore bäst eftersom jag har semester, så blir det utan koja. Vi får åka upp nästa helg isåfall med släp och hämta en koja. Kul att vara här uppe och hälsa på utan att behöva stressa hem. Nu skall jag gå och vara social med Lotta och Birgitta.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.