onsdag 24 juni 2009

Sommar sommar

Puh nu har sommar värmen kommit här, vi har ca 20 grader ute nu. Söker mest skugga när jag är ute tycker inte om värmen något vidare när det är så här varmt. Men jag har bara 1 vecka kvar av semestern, så sommaren kommer väl lagomt till när jag börjar jobba igen. Snutte har jag spolat med slangen och kylt av han. Kita har jag varit med till kärrhuset så hon har fått simma där.

Satte ut hönsen på blocket lördagkväll vid 22 tiden. 8 På söndag morron ringde en tjej och ville köpa dem. Måndag kom hon och hämtade dem. Tuppen och 1 av hönorna rymde. Tuppen hittade vi igen men inte hönan som rymde med han. Men då sa jag åt dom som köpte dem att jag skulle köra in hönan till Boden om hon kom tillbaks. Ca 15 min efter att dom farit med fåglarna så kom hon tillbaks, och jag fick in henne i höns hagen igen. Hon verkar trivas som fisken i vattnet där ute ensam. Har inte fått tag i någon kartong ännu. Men imorron får dom varor här på affären så då får jag en kartong så jag kan transportera iväg henne.

Nu skall jag ut och städa hos Snutte det är för grisit där nu. Jag har väntat på att hundägaren skulle städa där för en gångs skull, men det kommer nog inte att hända. Så det är bara att gå ut och göra det bara det blir lite skuggigt där ute så skall det bli fint hos han.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.