lördag 21 mars 2009

Uppdatering

Det är länge sedan jag skrivit. Har inte riktigt haft lust för bloggen, man får väl sånna infall också. Men nu skall jag försöka berätta vad som hänt sen sist.

Jag har haft den här attans förkylningen som gått och hostar ännu, men det börjar vara lite hosta nu så nu kan man börja vara igång igen. Hoppas att jag slipper förkylningen något mera i år nu. Svärmor har varit på sjukhuset. Hon ramlade så vi fick skicka henne med ambulans. Hon har haft en propp kunde inte röra vänster arm och ben när hon skickades till Sunderbyn. Där upptäckte dom att det var förträngning i hals ådrorna så dom skickade henne till Umeå för operation. Det var väl lite oroande när dom skickade henne dit ner för operation. Eftersom dom knappt höll på att få henne vaken förra gången när dom sövde henne. I Umeå upptäckte dom att hon har förträngningar på båda sidorna i halsen, och att hon är för svag för att opereras. Så det blev andra mediciner bla får hon en spruta varje dag som en sköterska kommer och ger henne. Hon är hemma nu kom hem i Torsdags. Idag har vi varit upp dit och hälsat på Kerstin och Rune. Det var skönt att hon äntligen var hemma igen. Hon är trött och vilar mycket men annars är allt bra. Båda två blir skade glada när någon från släkten kommer upp. Så det är lika roligt varje gång att fara dit. Fåse hur länge hon klarar sig hoppas det blir ett bra tag i alla fall.

Skulle köra igång och börja dra med hundarna. Kita började löpa direkt efter operationen så med henne blev det inte av något. Snutte boy har fått dra pulkan så vi har haft lite skådespel efter vår väg innan vi kommit upp på bya vägen. Nu har vägarna här i byn tinat upp helt så nu blir det att gå efter skoterspåren med dem när de skall dra.

Har fått mera att göra på jobbet. Har börjat att vicka för Håkan som har hand om matbeställningarna för pensionärerna. Så jag skall vara för han när han är borta. Hela april är han ledig torsdag och fredag så då skall jag vara för han och på våran avdelning. Men det är bara kul att göra något annat där också mellan varven. Det blev lite mycket nu men det är ju för flera veckor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skade glada? Skadeglad är när man är glad åt någon annans olycka..

Marlene´s blogg sa...

Svar till Ellinor
Skade glada kan vara att man är glad åt någons olycka.
Men det kan också vara motsatsen.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.