söndag 29 mars 2009

Fiskepremiär i Mittitjärn + Hund

Igår var vi på fiske premiär på Mittitjärn här i byn. Ingen av oss fick varken någon fisk eller något napp. Det verkade vara många där som blev utan fisk. Dom hade bara planterat ca 150kg fisk där. Kita åkte med dit i hundkälken. Jädrar vad folk där var imponerad över att hon var så tyst och lugna där. Snutte tordes vi inte ta med för han hade skällt som en bandar för att han inte hade tagit sig runt till allt folk där. Så det var inte underligt att det var så dåligt fiske där. Vi körde över gamla järnvägsbron med skotrarna. På hemvägen när vi for över där så tittade jag inte ner, den vägen ska inte jag köra mer med skoter.
Efter fisket röjde jag undan här hemma litegrann. Sen gick jag ut och gick med hundarna. Stannade på vägverksplan och tränade hundarna tills Mona skulle komma dit, för hon skulle följa på prommis med hundarna. Kita tränade jag i lydnad. Snutte fick träna sig i att vara bunden vid återvinnings stationen på vägverksplan, det gick bra han blev tyst efter en stund. Sen kom Mona så vi gick iväg ut och gick med hundarna.
En systerson åt Staffan som bor i Piteå har köpt en Schäfertik söderifrån. Som han tänker tävla med. Hon är nu ca 7 månader gamall. Vi skall börja träna hundarna ihop ibland. Synd bara att det är så långt emellan oss. Men ibland får jag fara ner till Piteå och Tomas och Linda kommer hit upp med hunden ibland. Det skall bli kul att börja träna med någon som är mera energisk i tränandet. Här i byn om man drar igång tränings gäng, så kommer dom ett tag på tränings träffarna. Men efter ett tag har dom blivit less och slutar komma. Så då står man där ensam på träffarna på plan. Något sånt drar jag nog inte mer igång här i byn.
Staffan har byggt en fiskeark som vi skall ha på Djupträsk på isen nu i vinter eller det som är kvar av den. Jag skall ta ledigt 14 och 15 april i anslutning till påsken då skall vi vara där på dagarna och fiska. Det skall bli härligt att vara där igen.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.