torsdag 1 oktober 2009

Ikea resa

Har inte haft lust att skriva här på ett långt tag nu, men nu tänkte jag försöka bättra mig litegrann. Lotta har varit här i byn i ca 1 månad. Jag och hon for iväg till Haparanda och Ikea, jag tänkte även om på Hund och Jakt tror jag affären heter, men ingen av oss hittade igen gamla Haparanda vägen. Hur svårt nu det kan vara för jag har varit dit flera ggr. Har nog urusel lokaliseringsförmåga.
Nåja men Ikea hittade vi till. Jessus anamma vad bilar det var där trodde inte vi skulle få någon parkering där, men vi lyckades hitta 1 ledig plats. Där skulle jag ha en byrå till att ha kläder i. Den hittade vi igen och jag köpte den. Herregud så tokiga alla människor var som var där. Dom kunde stå med barnvagnar och sina kundvagnar jämnsides och blockera gången man skulle fram i. Endel människor stod som stenpelare fastän dom såg att man kom och ville förbi dem. Aldrig mer att jag far dit kring avlönings helgerna. Jag skulle ha tag i krokar också men vi ides inte leta reda på dem pga allt folk. Gissa om det var skönt att komma ut ur affären. Sen var vi över till Djurmagasinet och kikade men hittade inget där. När vi kom hem så satte Lotta och Staffan ihop byrån i sovrummet uppe, jag var iväg till Råneå och hämtade ett paket och Staffan.
Jättefint blev det i sovrummet med byrån jessus vad mycket kläder den rymde. Men skall nog köpa en byrå till åt Staffans kläder nästa gång det blir Ikea då blir det nog också nya sängbord.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.