onsdag 21 december 2011

2 Dar före julafton

Idag har det varit en lång dag på jobbet. Började arbeta vid 6.30 imorse och slutade 17.45, jag var tvungen vänta in varubilarna. Och låsa in plånböcker och bilnycklar till bilarna. Sen var jag och Karin iväg med grejor till hennes barnbarn, också var vi till Coop och Karin köpte julklapp åt sin mamma. Sen höll vi hemåt 18.25 var jag hemma på gården. Och mina flex timmar i flex banken blev ytterligare lite flera, så nu har jag nog kommit över det tillåtna 15 timmarna igen. Ganska lustigt är att när jag jobbade på den förra avdelningen så hade jag problemet att jag alltid var på minus, nu har jag problemet att jag har för många mot slutet av månaden.
Jätteskönt att det snart blir jul för då är jag långledig. Är ledig mellan jul och nyår. Nu är nästan all julmat handlad, det är bara lite kallskuret som skall köpas på fredag så nära julafton som möjligt. Också skall sista julmaten göras i ordning, och julklapparna skall slås in de skall nog levereras julafton som vanligt. Nu väntar jag att vi skall stycka ett rådjur och frysa in det, sen blir det nog en tidig kväll i kväll.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.