söndag 25 december 2011

Julen 2011

Då var julaftonen 2011 över. Julafton var vi hemma i Niemisel det var skönt att vara hemma för en gångs skull. Vi åt god julmat och såg tv Kalle bla som vanligt till julafton. Det är ganska lustigt att man ser de filmerna ännu fast man är vuxen och börjar bli gammal, men man blir nog aldrig nog stor för de filmerna tror jag. Till mat hade vi potatis, skinka, köttbullar, sill, rödbetssallad, sillsallad, rökt renstek, vitlökskorvar, andra påläggskorvar, prinskorvar, kalvsylta, pressylta och fruktsallad.
Men nog kändes det konstigt tillika att inte vara i Krokträsk julafton, där har vi varit de sista 8 - 10 åren. Men en stege hade fallit över parabolen så det gick inte att se tv där, och en jul utan Kalle och de andra blir ingen jul så då blev det hemma i Niemsiel. Kita började löpa också precis dan före julafton, men jag misstänkte att hon skulle börja med det till jul. Så snart börjar det väl bli sång på Snutte ute dygnet om i någon vecka. Jag har funderat på att ha med han på jobbet när han blir som värst, så han får vara borta från lukten ett tag iallafall.
Till julklappar fick jag chokladlåda och trisslott av Nettan, Tom och barnen. Och av en arbetskamrat fick jag den här jättesnygga löparen som jag har på bild här, hon har sytt den själv. Mellandagarna skall jag fara in till Luleå på mellandagsrea. Jag skall se om dom har på Media markt eller Elgiganten ett fullstort frysskåp som jag kan ha inne i huset. Ett av frysskåpen i bodan tror jag håller på att gå sönder, det har börjat låta lite illa. Har jag tur har dom ett till någorlunda pris. Nej nu skall jag se Indiana Jones.


Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.