fredag 3 april 2009

Äntligen helg och ledigt

Äntligen lite ledigt. Imorse for jag glad i hågen till jobbet med packning för att fara till Kiruna och hälsa på Lotta. Skulle jobba till 10 tiden sen fara till tåget. Men chi där åkte jag på en nit. Håkan som är på matbeställningarna vickarierar jag för när han är borta. Nu hela April måste han ta ut arbetstidsförkortnings timmar, så att han har valt att vara ledig varje torsdag och fredag hela april. Men skulle ha kommit och jobbat idag fredag eftersom jag skulle bort. Han ringde och sjukanmälde sig imorse hade åkt på magsjukan som går på jobbet. Så det var bara för mig att stanna och jobba. För det är bara jag och han som kan matbeställningarna för pensionärerna, inte så smart att det bara är vi som kan det upptäckte jag idag. Jädrar vad jag har varit irriterad idag på jobbet hela dan. Men nu jädrar är jag ledig månd, tisd,onsdag efter påsk. Så då rymmer jag med bilen, och hälsar på och hjälper till med det jag kan i några dagar. Det skall bli kul att komma upp dit. Jag tror ta mej stjutton att jag är otursförföljd med mina Kiruna resor i vinter. Förra gången när jag skulle iväg så åkte jag på förkylningen, den hade jag i 1½ månad med host eländet har ännu kvar lite hosta men jag överlever. Men skam den som ger sig. Nästa helg skall jag lyckas Lotta.

För ca 20 år sedan så hade jag linser i mina ögon. Hårda linser för jag hade och har lite tårvätska i ögonen. De linserna som jag hade var som en mini skål som man satte på ögonen, och allt utom bekväma. Sen blev jag alldeles rödsprängd i ögonen, så det såg ut som om jag supit i flera veckor. Så de kunde jag inte ha. I förrgår var jag på Specsavers i Boden och kollade synen för linser och glasögon. Bestämde mig först för att prova ut linser. Fick månadslinser har haft dem hela dagen igår och idag på jobbet, herregud så skönt att slippa glasögonen på snoken. Hör och häpna ännu så kan jag ha dem utan att bli irriterad i ögeonen. Det känns inte att man har linser med de som görs nu. Hörde av en kvinna på jobbet att det finns linser som heter dygnet runt linser, som man kan ha dygnet runt i 1 månad om man vill och kan. Så när jag far dit efter påsk på koll så skall jag fråga om jag inte kan prova sånna istället. Men jessus vad svåra de är att få ut ur ögonen. Men man lär sig väl. Helst hade jag opererat ögonen om jag haft råd men det är så attans dyrt, båda ögonen går väl på drygt 20 tusen tror jag det är. Men jag kanske vinner på en lott någon gång.

3 kommentarer:

Aila sa...

Det låter besvärligt med linser=) Man har nog haft tur som har sluppit hålla på med glasögon eller linser (annat än senaste åren, men det har väl sina naturliga orsaker) Ha en fortsatt trevlig helg.

Lotta sa...

Klart som korvspad att du ska skaffa linser.

Jag har dom som man har dygnet runt.

Nu får du allt ta dig i kragen och komma upp till kiruna.

Marlene´s blogg sa...

Hej Lotta
Jag skall på ögonkoll för linserna den 15 april. Men helgen efter påsk kommer jag upp med bil, tar ledigt då måndag och tisdag så kan jag vara längre. Vilket tjorv det varit varje gång jag har varit påväg upp. När jag far på ögonkollen, så skall jag säga att jag vill byta till dygnet runt linserna. Så får jag väl prova dem en period också. Ett himla tjorvande att sätta i dem på morron och ta ut dem på kvällen.
Slit inte ihjäl dig däruppe.
Kram Marlene

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.