söndag 4 oktober 2009

Älgjakt

Nu är första perioden av älgjakten slut. Staffans lag har det gått bra för, vad jag har hört nu i slutet så har det varit mer älg än andra år. Snutte har skällt 2 älgar som Staffan skjutit. Andra älgen skjöt Staffan i fredags en stor tjur. Då hade Snutte gjort ett kanonbra jobb i skogen med sök, skall och allt annat som hör till. Nu i år har Snutte fått ett kanonbra sök. Han söker av områdena som dom går på och är det älg så far han med dem eller också kommer han med dom. Vad jag förstått. Jag är ju som sagt inte i skogen och jagar, så det är vad jag hört av Staffan. Men han är då jättenöjd med han i jakten.
Snutte har nu skällt där ute i hagen i 2 dygn för att grannens hund är i höglöpet. Han är ganska billig nu Snutte boy. Han tror att det är Kita som är den goda lukten, för han står och ser in när han skäller. Nu släppte Staffan in Kita i förhoppning att hon skall dänga upp han så att han slutar. Men det tror ju inte jag fungerar för hans goda lukt känner han ju ändå. Vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.