söndag 4 oktober 2009

Diverse

Nu kommer ett inlägg med lite av varje. Svärmor och farfar har ju varit dåliga och är det väl ännu till och från. Dom är in i Sunderbyn med jämna mellanrum det börjar nu vara ganska täta besök för dem. Nu är svärfar där för han ramlade hemma hemtjänsten var tursamtnog där så dom skickade han med ambulans till sjukhuset. Han hade fått en liten propp i hjärnan. Jag var dit Onsdag, fredag med svågern och idag söndag med Staffan, det är bra för man har sett han vara piggare varje gång jag varit dit. Om det inte tillstöter något så får svärfar komma hem imorron.
När vi kom hem från Sunderbyn så har jag stekt ett jättelass med köttfärsbiffar och köttbullar åt svärmor och scärfar och åt oss själva. Men jag var tvungen dela köttfärsen för dom skall ha grädde i sin mat för att gå upp i vikt dom är alldeles för magra. Till oss själva blev det bara biffar ides inte göra köttbullar då jag gjorde våran färs sist. Imorron bitti så skall Staffan ta upp maten åt dem. Han skulle vara där då svärfar kommer hem. Svärmor får nog troligen åka in snart för är dålig i magen och mår illa. Jag hoppas då verkligen att det går fort när man blir gammal, så man slipper ligga som dem. Vi skall göra köttsoppa i veckan och ta upp åt dem för det tycker dom om.
Jag började städa ur grå toyotan men jag rensade bara ur grejor ur den, imorron får det bli dammsugning av den det var så attans kallt ute. Vinterdäck har Staffan satt på V70n nu eftersom jag skall köra mellan med den nu. Och det kan behövas för det är is på vägarna på morronen. Nu har jag börjat komma i kapp här med skrivandet. Tjohoo

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.