lördag 17 januari 2009

Kita´s operation

Igår lämnade jag Kita på morronen på djursjukhuset. Dom opererade bort en systa hon hade vid 1 armbåge. Som hon fått pga kraftig tryckskada ett kraftigt liggsår som det börjat bildas en systa i. Hur nu den primadonnan kan få kraftiga liggsår det fattar jag inte riktigt för hon ligger väldigt sällan på hårt underlag. Hon ligger på skinnsoffan i tvrummet och i dubbelsängen på natten, väldigt sällan på golvet. Nog om det dom har kallafall skickat iväg systan på analys. Så det är bara att vänta 7 - 10 dagar tills svaret kommer. Stygnen skall tas på 10 dar.
Det värsta är att hon kommer åt att klia såret med bakfötterna. Så hon måste man ha under uppsikt tills såret helat igen så hon inte kliar upp det. Så det blir till att vara hemma några dagar till veckan. För jag tror ju inte Staffan har tålamod att ha henne under uppsikt. Inatt kommer jag då att täcka såret över natten så hon inte kommer åt att klösa upp det. Kanonväder är det här nu -6 - 7 dagar. Men det borde jag ha kunnat räkna ut eftersom jag åker på att vara inne mest i helgen. Kita skall bara rastas. Hmm. Men vad gör man inte för sina djur.
Ha det bra allihopa

4 kommentarer:

Aila sa...

Hoppas det går bra med Kita. Var den stor och hade hon ont i knölen? Marco har haft en knöl på ena armbågen sen vi fick han, den växer lite för varje år och är nu stor som en spelkula. Han har inte ont i den och han verkar inte bry sig om den, veterinärerna har sagt att det är inget att bry sig om eftersom den växer så sakta.

Hoppas ni har det bra och att problemet med hemsida löser sig snart.
Vi hörs/kram

Anonym sa...

Sätt på sockar på Ikitas baktassar så kliar hon inte lika hårt och det är mindre chans att hon får upp stygnen och såret.

Marlene´s blogg sa...

Hej Emma
Ska tänka på det.

Marlene´s blogg sa...

Hej Aila
Knölen var som en femkrona stor och putade ut ca 2cm. Hon hade inte ont i den. Hon har haft den en gång förut. Min veterinär tyckte att man skulle ta bort den och se om den var farlig eller ofarlig eftersom den kom tillbaks. På fredag eller måndag får jag provsvaret.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.