onsdag 7 januari 2009

Snuttes röntgen

Idag har jag och Staffan varit med Snutte till Öjebyn och röntgat hans höfter. Bergdal hade vi som kollade plåtarna, jag beställde att få han för att jag inte ville riskera att få "hottentotten"vi hade när vi röntgade Ina. Hottentotten utdömde henne och tyckte att vi skulle avliva henne direkt och då hade hon 1 helt felfri led. Nog om det.

Bergdal sa i alla fall att han kunde inte se några fel alls på Snutte boy. Och så fina plåtar som han hade tror jag att jag aldrig sett förut. Och att han inte trodde att han kommer att få några fel på sina leder heller, annat än om han är med i någon olycka. Och det hoppas vi att vi slipper. Men han är ju trots allt en jakthund så man vet aldrig. Jessus anamma vad jag gruvat mig för denna röntgen. För att han är så mycket för stor. Han vägde nu när dom vägde han 34 kg, Bergdal kände på han och han sa att han är i bra hull inte för fet. Så då har jag sett rätt. Måste nog köpa en present åt Snutte den i februari när han fyller år om det är lika glädjande besked det som kommer från SKK:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara lite fint säga att Snutte fyller år i mars ;)

Marlene´s blogg sa...

Hej Nette
När jag skrev inlägget kom jag ihåg att det var 6 februari, men det är ju 6 mars. Ja ja då kan jag hitta på något bättre tills då istället.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.