torsdag 1 januari 2009

Gammalt och Nytt År

På slutet av det gamla året var vi in till stan på mellandagsrea. Staffan köpte en bärbar hårddisk på 650gb. Så nu har vi en var till de bärbara datorerna. Och det behövs verkligen. När vi varit på rean. Så bytte jag till xp i min dator på kvällen, men fick inte till internet för några drivrutiner var borta. Staffan skulle försöka få hem de drivrutinerna om han steg upp före mig. När jag stigit upp och kom ner så hade han satt i Vista igen för att få in drivrutinerna, för han hittade inte dem på nätet. Och gjort så att min lagerdisk försvann, där hade jag hemsidorna som jag håller på att göra min egna och en jag håller på att göra åt en i byn + allt hemsides material och en massa annat som jag inte hunnit spara till den bärbara disken. Jag fick ett litet utbrott när han tagit bort lager disken så det bara är en disk på datorn, förklaringen till varför det blev så var att vista tog bort pationeringen själv. Men jag vet inte riktigt om jag tror på det, det har då aldrig hänt mig förut. Men skit samma nu har jag nästan fått tillbaks hemsidorna till datorn. Några dagars jobb till vid datorn så är det nog fixat.
Nyårsafton var vi bara hemma och såg tv. Vid 24 tiden började det att smälla så i hellsicke, det lät som om dom smällde efter våran väg. Snutte började skälla så jag gick ut och satt med han i hans hus tills det slutade och tills han lugnat ner sig. Förrbannade raketer och smällare. Dom borde förbjudas egentligen pga att så många djur blir skrämda och kan bli förstörda för livet. Nu skall jag pallra mig till sängs skall med svärmor till Råneå imorron bitti handla också behövde hon på apoteket. Om vi nu inte har lika kallt imorron bitti som vi har nu - 27 grader har vi nu ute här. Inget vidare uteväder precis.

God fortsättning på det nya året allihopa

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.