lördag 24 januari 2009

Stadsresa

Idag har vi varit in till Boden och hälsat på folk. Vi var först till Lena som har Imze en kullbror åt Kita, har inte träffat dem på länge så det var kul att träffa dem. Tog 2 foton med mobilen på Imze fåse hur de blev har inte fört över dem till datorn ännu. Sen var vi till syrran Anne och hennes Janne. Där var vi ett bra tag trodde nästan Staffan var sjuk han brukar inte vara länge istan. Syrran har ju 2 därgsnaucer en svart och en grå. Den grå brukar alltid sitta i famnen när jag är dit, den svarta heter Morris ett passande namn. Han brukar jag inte ha i famn som man lyfter upp han (det spelar ingen roll vem som gör det) så morrar han. När jag satte mig i soffan så provade jag klappa på den och locka upp Morris. Hör och häpna han hoppade upp i soffan dansade runt där och hälsade på mig skulle goas. Då sa jag åt syrran nu har han blivit heltokig, det här har väl aldrig hänt förut. Enda sättet jag har hälsat åt han på förut är på golvet. Både Anne och Janne trodde knappt det fast dom såg det. Tydligen är det bara till Anne och mig (nu) som han hoppar frivilligt till.
När vi for hem så for vi förbi deras stall och såg på hästarna. Janne hade köpt en häst som var 22 år. Jag trodde att Janne drev med mig när han sa hur gammal hästen var. Jättepigg såg den ut att vara jag trodde att han var kring 10 års åldern. Kita var med också i bilen hon låg där som en primadonna och trivdes trots tratten runt halsen.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.