torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag

Imorse vid 6 tiden gick reväljen här. Då var det bara att stiga upp och packa matväskan för att fara ut på isen i Djupträsk dit vi dragit arken. Det var inte så dåligt väder när vi kom dit. Men attans när vi varit ett tag där så började det snöa ordentligt och blåsa. Det var bara att sitta i arken och fiska hela dan, men där hade vi ju varmt. Varken jag eller Staffan fick fisk, jag hade ett svagt napp. Erold fick 1 fisk.
Kita låg innanför dörren i arken som en primadonna på sin dubbelvikta fäll. Imorronbitti far vi ut dit också. Om det är bättre väder så skall Snutte boy följa med dit. Men är han med så måste det vara väder så att man kan vara ute, för han ryms inte i arken också. Håll nu tummarna att jag får fisk imorron.


Glad Påsk allihopa

2 kommentarer:

Tomas sa...

Lycka till :-)
Är otroligt sugen på träna hund nu..

Marlene´s blogg sa...

Hej Tomas
Hör bara av dig när du vill träna, och om du vill komma hit upp och göra det. Jag kan fördet mesta.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.