söndag 19 april 2009

Vecka 16

Denna vecka har varit en jädra vecka i alla fall slutet av den. Jag har bara haft 2 dagars arbetsvecka torsdag och fredag. Torsdag fick jag veta att Monica skulle ha Håkans tjänst. Så jag lovade att ta Yvonnes om något skulle behöva göras där eftersom hon behövde vara ledig. Och honhade vickat för mig när jag varit ledig i början av veckan, så jag ville göra igen åt henne när det gick. Torsdagkväll packade jag klädväskan och en kött kasse i frysen, som jag skulle hem och sätta i v70n och ha med till Lotta i Kiruna Fredag.
När jag kom till jobbet fredag morron så var det minst sagt kaos där. Maria var borta med sjukt barn, Monica hade ringt Iris och sagt att hon var ledig fredag jag blev en aning vansinnig, Yvonne ledig. Jag var totalt för 4 personer med mig själv. Gissa om jag var färdig tidigt på kvällen, jag somnade vid 20.30 för kvällen. Så det blev inget Kiruna för mig den här helgen heller. Men jag ringde hem till Maria och tog ledigt Fredag nästa helg, och ledigt fick jag när hon hörde vilket kaos det var. Så nu sticker jag direkt på fredag morron när jag stigit upp och ätit frukost till Kiruna. Om nu inte Lotta är upptagen den helgen istället, men det får vi höra närmare helgen. Allt som skall med är då färdigpackat.

Ni som tror att Samhall är en slö arbetsplats där man bara går och drar benen efter sig, jag vet att det är många som har den uppfattningen. Där har ni ett stort fel Samhall fungerar nu som vilken industri som helst i allafall i Boden.

Ha det bra alla som är in här

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.