måndag 27 april 2009

Uppdatering efter helgen

Har ju varit upp till Kiruna och hälsat på Lotta i helgen. Det var som vanligt lika kul som alltid att träffa henne och hennes hundar. Tog ledigt Fredag och körde upp från morron så jag skulle hinna upp innan det var sovdags. Ovanligt lite renskrällen efter vägen. Och bra var ju det annars brukar man få tvärbromsa ganska ofta för dem. Tror jag såg 5st totalt efter vägen.
Jessus anamma vad det hade tinat däruppe när jag kom fram, mycket mer än här nere. När jag kom upp så började vi gräva lite gångar för att leda up vattnet från hundgårdarna, vi fick prova på att använda spade och kratta igen som på tiden när vi var barn. Gamla tanterna men kul hade vi när vi såg att det blev resultat av det vi gjorde. Sen for vi till Birgitta med kött och lite annan mat. Sen åt vi med henne och satt där och såg tv. Vi var nog vakna till vid 01.30 tiden tror jag. Länge sen jag varit vaken så länge. Trägdes med Apache och Bonso i sängen dom varvade till slut hela natten och turades om att ligga i sängen. Men som en stock sov jag trots det. Beställde ett jättesnyggt halsband till Kita av Birgitta som hon syr. Tror det kommer att bli fint på Kita.
Lördag var vi och for runt i Kiruna lite överallt. Sen for vi till Birgitta hon följde med oss till Kurra och hjälpte oss gräva gångar, klippa klor och kamma hundar. Sen när vi blev hungriga mot kvällen så for vi till Birgitta och stekte hästköttet färdigt som Birgitta börjat steka tidigare på dagen. Sen satt vi och såg tv ett tag hos henne. For hem till Lotta vi slängde oss i sängarna och läste ett tag, men jag slocknade nog ganska snabbt tror jag.
Söndag. Vi var till Birgitta och morronfikade med henne. Köpte ett snyggt armband av henne i koppar som hon gjort. Beställde även ett halsband av henne i koppar som hon skall göra, det får jag längre fram när det blir klart. Det var nästan lite trisst att sätta sig i bilen åka hem och lämna allt däruppe, men när jag väl var hemma så var det skönt att komma hem. Fick köra ganska fort för jag skulle hinna hämta grejor vid förådet som syrran höll på att tömma. Men jag lyckades. Tur man lärt sig var alla attans fartkameror är efter vägen på ett ungefär.
Det är bara alldeles för sällan jag pallrar mig dit upp. Men nu måste det bli oftare.
Tack för en supertrevlig helg.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.