fredag 26 december 2008

Annandan

Igår hade vi Nettan, Tom och Nicklas här. Vi åt julmat (ovanligt nu) och mackor. Också gav vi dem paketetn. Jag hade tänkt skriva ut ett foto på en get åt Nettan och skriva att jag fick inte tag i någon get åt dig, så här kommer en get på bild istället. För vi fick en get i Afrika av Nettan och Lotta förra julen. Men jag glömde bort att göra det. Får bli till en annan jul.
Vilken kontrast i vädret vi har här. Igårkväll vid 23 tiden hade vi -18 grader här och nu har vi +3 grader ute här. Nu när det blivit + grader ute så skall jag passa på att gå ut till hönsen och skotta ut där, så att jag kan ha dörren öppen när jag tar ut allt hos dem. Annars blir man väl gasförgiftad. Skall bli skönt att få rent där nu när de är mindre där. Så hålls det rent ett längre tag där.

5 kommentarer:

Aila sa...

Trevlig fortsättning. Det är lite mer att ränsa hos hönsen än att ränsa kattlådan och det luktar nog illa. Glenn o Eva och pojkarna kommer idag så nu måste jag plocka fram det sista av julmaten och det känns ganska skönt att bli av med den. Alex och Linda har lovat städa köket och det kan behövas efter allt folk. Hälsa alla

Aila sa...

Linda och Björn har åkt till Luleå och ska vara borta i helgen sen åker vi halv 7 på tisdagmorgon så det blir nog lite trångt om tid. men hon kommer väl hem en gång till i vår det är så mycke att göra så hon behöver komma en gång till. Stefan Hälsar, resten med

Anonym sa...

Om man rengör ett hönshus regelbundet så slipper man den hemska lukten, du ofta rengör du dina hönshus?

Marlene´s blogg sa...

Hej Anonym
Eftersom du inte törs sätta ut ditt namn i inlägget så svarar jag inte på det du undrar.

Anonyma inlägg kommer att raderas.

Törs man inte sätta ut sitt namn så kommer man inte med

Marlene´s blogg sa...

1st Anonymt inlägg avvisat.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.