fredag 1 maj 2009

Valborgsmässo afton

Vi gjorde inget särskilt valborgsmässoafton. Vi var bara hemma åt god mat och såg tv. Staffan höll på med sin nya leksak som han köpt idag, en motorcykel en 250 av något slag. När han såg jag inte var ett dugg imponerad över motorcykeln. Så sa han att nu kan vi köra hundarna tillsammans, det var ett bra försök tycker jag. Tror inte den går att köra hund med. Också tror jag inte det blir värst många gånger vi kör dom tillsammans, han brukar bli less efter ett tag. Men vi får ju se när grusvägarna torkar upp litegrann här, nu är de för blöta.

Skall snart upp till Rune och Kerstin med varor som Staffan handlat åt dem. Jag har ju provat linser. Igår fick jag sms från Specsavers att mina provlinser kommit, ca 14.00 kom smset och dom stängde kl 15 för att det var helg. De förra jag hade såg jag jättebra på långt håll med, men jag kunde inte läsa också såg jag suddigt på nära håll så jag fick ha läsglasögon när jag läste och jobbade. Men de här kan jag läsa med får se hur det går på jobbet på måndag, skall dit på koll 22 maj igen. Hoppas det blir rätt linser den här gången så jag slipper springa där mera. Nu måste jag iväg till Krokträsk.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.