söndag 24 maj 2009

Veckans uppdateringar

I veckan har det varit jobb för hela slanten i 3 dar, för att jobba in resterande 2 dagars ledighet. Också var jag tvungen hämta Staffan hos tandläkaren Måndag vid lunch för han fick inte köra bilen själv hem. Hade fått för mycket bedövningsmedel. Nog hoppas jag då att jag får behålla mina tänder ännu länge, för nog har han fått ha ont i veckan och har ännu i käken där han bytte. Huga för tandläkare det finns inget värre. Jag måste dit och dra en tand snart som plomben farit i och tanden är död för jag har inte ont i den. Men det får nog vänta ännu ett tag.
Vilket skitväder det har varit här. Staffan tog hem fyrhjulingen så jag skulle kunna köra hundarna, men det har gått åska och regnat här i omgångar nu i 2-3 dar. Så det har inte blivit av. Har istället tränat lydnad med dem på gården. 1 Älgjägare som själv har älghund kom en av dagarna när jag gick lydnad med Snutte på gården, han skakade bara på huvet innan han gick in till Staffan. Hade varit kul att vara inne och lyssnat vad han sagt inne åt Staffan.
Nu 1 Juni så får jag semester i 5 veckor. Det skall bli jätteskönt jag tror jag skall jubla när jag går ut genom dörrarna på jobbet fredag. Skall åka upp till Lotta några dagar och hälsa på också, men vet inte exact när det blir. Nu skall jag pallra mig ut och kamma Snutte som släpper vinterpälsen nu. Han har väntat ovanligt länge med det den här gången.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.