onsdag 25 februari 2009

Hundarna

Ikväll när jag kom hem från jobbet så lastade jag ved i pulkan jag låter hundarna dra. Gav dem mat och efter några timmar så gick jag iväg med Snutte och pulkan. Som vanligt så kastade han sig i backen några ggr i början, så gör han alltid när man börjar att dra vintersäsongen med han. Egentligen skulle man filma han när han gör så för han ser inte ut riktigt klok när han gör det.Startar därför med pulkan sen blir det med sparken. Hade jag haft bättre balans hade jag tagit skidor, men jag skulle nog mer ligga på backen än stå på skidorna.
Kita var jag på promenad med. Hon har börjat löpa idag så nu gäller det att hålla henne borta från skinnsoffan. Tursamtnog har hon slutat att komma upp på vindan, så vi slipper få blod i sängen. Och framför allt så slipper vi sätta upp brädorna i trappen, det ser inte ut riktigt klokt när vi har dem där. Snutte brukar få vara med mig på jobbet när Kita är i höglöpet så får han vara borta från lukten ett tag. För han sjunger dygnet om i stort sett, och man kan ju inte spöda han för att han skäller efter henne. Men jag har kommit på att han blir bättre om han får vara med mig på jobbet när det är som verst.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.