lördag 7 februari 2009

Lite av varje

Ursch vilken tung vecka det varit nu. Jag har säkert somnat i soffan sen har jag flyttat till sängen, nästan innan småbarnen somnar. Har bara orkat se tv ett tag sen har jag försvunnit. Säkert har jag någon attans förkylning i kroppen pågång. Imorse har jag skurat köks luckorna och lådorna, nu har jag bara kvar köksluckorna i övre skåpen och skafferi dörren. Varje gång jag skurar skåplyckorna så svär jag över han som ägde huset före oss och som satte in dem, de är vedervärdiga att rengöra. Vinner jag på en lott så skall det banne mig bli nya och släta, så man slipper bli galen nästan när man rengör dem.
Sen for vi upp till Nettan och grattade henne eftersom hon fyllde år idag. Staffan hade köpt ett tennarmband i Kiruna när han var där av Birgitta. Snyggt var det. Jag tror att jag skall beställa av henne men i annan färg bara jag kommer ihåg. Men då blir det nog även halsband tror jag. Kul att ha allt i samma.

Igår var vi till Gammelstad med Kita till djursjukhuset, eftersom hon hade en vätske påse på armbågen. Om den var kvar så skulle Lasse tömma den innan helgen. Eftersom det var kvar litegrann av den så for vi in med henne. Men vi slapp tursamtnog tömma den. För det har börjat hårdna på insidan så den håller på att försvinna. Lasse sa att jag skulle köpa hem Eesi spraygel eller Voltaren, massera in ordentligt morron och kväll så skulle det påskynda att det försvinner. Och det verkar stämma för nu har vätskepåsen blivit mindre. Om hon får tillbaks det i framtiden så skall jag prova smörja morron och kväll direkt när jag upptäckt det, så skall geln tvinga tillbaks det. Bättre än att gräva i det och tömma sa han. Och det tror jag också är bättre.

Jag och Kita går ännu bara kortare promenader. Men nart blir det längre och längre förhoppningsvis. Imorron om det inte är lika kallt idag så skall jag gå ut och gå med Snutte boy. Skönt att vara ute.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har en utmaning att hämta i min blogg.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.