onsdag 18 februari 2009

Kallt kallt kallt

Fi bubblan vad kallt vi hade imorse när jag for till jobbet vid 5 tiden, då var det - 32 grader ute. Då var det gruvarsamt att sätta sig i bilen och fara till Boden. Det var bara att ta på täckbyxor, mössa och vantar och ta med skoteroverallen i bilen, om den skulle stanna. Tursamtnog för mig så stannade den inte, men värmen var väl inte riktigt toppen i den men jag överlevde. Nu har väder gubbarna lovat bara 1 dags kyla till här, och jag hoppas verkligen att det stämmer. För nu är jag less denna attans kyle.
Och hundarna behöver röra på sig. Men inte är det någon ide att gå ut och gå med dem, både de och jag fryser för mycket. Kita hon vill bara ut och göra behoven när det är såhär ute. Hoppas det håller sig varmt ett längre tag nu. Tuija är här nere nu hennes bil gick i strejk i kylan idag här i byn när hon skulle iväg med den. Synd bara att man måste iväg i det här ovädret. Huga stackars Lotta som skall ut med alla turister i Kiruna när det är såhär kallt. Jag är då inte avundsjuk på henne nu. Hoppas ni inte fryser ihjäl däruppe. Hörde av Tuija igår när hon kom ner att ni hade fler grader varmare i Kiruna. Och det hoppas jag verkligen ni har där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej du, vi har fortfarande livet i behåll trots -38 graders kyla.

Det är nog inte varmare här uppe än där nere.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.