onsdag 13 augusti 2008

Första jobb veckan efter semestern

Hej och hå. Då har man startat jobbet igen efter semestern. Men trögt går det.
MÅNDAG: Gick ut på att hitta igen allt och få igång alla att jobba. Plus att städa efter min bas i datorn i vårat system när hon rapporterat. Eftersom jag var borta de 2 sista dagarna vi jobbade. Plus att Maria (min bas) kom in och sa att Kalle (en av maskinisterna hos oss) var sjuk till Torsdag, att någon måste köra en av maskinerna för att det är mycket ordrar.

TISDAG: Ingen ville köra helautomaten så det var bara för mig att köra den ena maskinen. Jämmer och elände jag har klarat mig undan från den i ca 6 år. Ingen av våra senaste baser har vetat att jag kan köra den. Men nu är jag avslöjad.
ONSDAG: Försökte få Micke till att köra den gamla maskinen från morronen men han grimaserade bara, så jag ställde mig där själv lättast så. Men efter fm fikat så ställde han sig där så jag slapp den resten av dagen. Och glad var jag. Imorronbitti hamnar jag nog vid den igen. Men det är mer synd om Janne som jobbar över medans Kalle är sjuk.
Men vi överlever nog i slutändan.
Det var litegrann om jobbet.-

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.