lördag 9 augusti 2008

På besök hos Lotta

Från tisdag kväll till torsdag em var jag i Kiruna och hälsade på Lotta. Det var kul att vara upp och hälsa på henne. Det blir bara alldeles för långt mellan gångerna jag far dit. Vi höll på med hundarna på dagarna och var ibland in till Kiruna och rantade. På kvällarna när vi gjort undan hundarna så satt vi och såg tv och kärringsurrade. Vi var in till Björkis en av dagarna för jag hade aldrig varit dit. Många som har varit dit säger att dom har så mycket, men inte tyckte jag det var speciellt. Onsdag var vi till Emma och Nicklas och grillade, det var kanongott. På Torsdag em efter jobbet kom Tuija ut till Lotta och åt krabb ben från kungskrabba med oss. Jag åt så mycket så jag höll på att somna när jag la mig ner för att smälta ned maten. Men så gör jag alltid när jag äter krabb benen, äter alldeles för mycket. Lär mig nog alldrig.
På Torsdag var vi också till några däruppe som har höns. Dom hade kycklingar också som jag skall köpa. Men kycklingarna var för små nu för att skicka, så Lotta och Tuija kanske kan ta ner dem åt mig när dom kommer ner så jag får ner dem. Jättefina höns var det. Sätter in bilder på hur dom ser ut sedan. Åsbohöns hette rasen iallafall. Fredag fö styrde jag bilen hemåt. Det är konstigt när man åker dit upp. Resan dit verkar ta så länge men hemvägen verkar gå fortare. Hade i varje fall några supertrevliga dagar däruppe hos Lotta.
Här kommer endel foton från mina dagar hos Lotta.
Det syns nog vilka som blev mina favoriter där.










Kommer du inte med maten då blir jag då sur.

Här är 3 ståtliga herrar.

Några snyggingar.
Visst är jag söt?

Här kommer några bilder på ett gäng trötta valpar.

3 St av bröderna 5. Kommer inte ihåg namnen.
Ett gäng trötta Husky valpar.
Smulan i sin sköna sovstil.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.