måndag 18 augusti 2008

Jobb

Vilken cirkus vi haft på jobbet idag. Vi har "städlistor" på våran avdelning som vi skall fylla i när vi städat. I listan är det olika moment som skall göras varje dag. Men de listorna har vi inte alltid fyllt i pga att vi tycker de är löjliga. Idag kom våran bas Maria in till oss och hade extramöte med oss. Höll en gammal städlista från före semestern i handen, hötte med den och skällde ni städar för lite här.

Men hajda dig nu litegrann Maria sa jag. Vi är här snart hela bunten 50 åriga kärringar och gubbar, vi har inte alltid fyllt i listan pga att vi tycker den är löjlig. Vi går ju knappast på lekskola här vi är nog väl för gammla för det. Städlistan skall fyllas i och det skall städas varje dag här. Så nu har vi kryssat i alla moment i den fast vi delat upp momenten vid borden. Vi gaddade ihop oss där mot henne. Fåse nu vad hon säger imorron. Nej nu skall jag gå och se hundprataren.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.