söndag 10 augusti 2008

Söndag sista dagen innan jobb igen

Ursch jämmer och elände nu är det sista dagen av semestern, det har gått alldeles för fort. Semestern har bara visslat till så har den tagit slut.

Till Lotta. Vill bara säga att du gör ett fruktansvärt bra jobb med alla hundar där uppe. Och har kanonfina hundar allihopa. Egentligen skulle du ha en ros för det men vet inte om man kan ge rosor för sånt i tidningen. Så jag ger 3 här istället.

Nu skall jag gå ut och skotta ut hos hönsen och rengöra där. Lär nog ta ett tag. Sen måste vi bygga för nykomlingarna som kommer, så dom får vila upp sig ett tag efter resan innan man släpper ihop dem med hönsen som finns här redan. Annars kanske stackarna blir ihjälstressade. Och det vore ju synd. Sen skall jag göra om hopphindret också skall jag och Kita och träna.

Staffan var och körde Snutte igår med fyrhjulingen efter grusvägen där vi kör hundarna. När han var vid jaktkojan och skulle vända så hade Snutte boy sprungit på bakbenen. Det hade varit älgar nyrligt på vägen så dom var nog bara en bit in i skogen då. Han tyckte det var tur att han inte var på cykel. Och det förstår jag för då hade det burit iväg till skogs.

Nej nu är det bara jag slutar att gruva mig och pallrar mig ut till gaskammaren.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.