onsdag 13 augusti 2008

Kita skadad

Kita Stackaren gjorde illa sig igår. När jag kom hem så tog jag ut henne ur hagen gav henne mat. Sen gick jag och gjorde undan hönsen medans Snuttes mat var på blöt. När jag kom in i hallen efter Kita så var det 2 blod fläckar ((små) på hallgolvet, jag tänkte att hon stött sig i en tass. När jag kom in i köket så blev det större och större blod fläckar där hon gått.

Då jag kom in i köket där hon har sina skålar så var det en större pöl där hon stått och druckit vatten. Hell tänkte jag. La ner henne på golvet hämtade bommull och vatten. Kände efter runt alla trampdynorna i fram tassarna om det satt kvar något vasst, tursamtnog så gjorde det inte det. Tittade på klockan den var ca 17,00 hell tänkte jag igen det här blir dyrt om jag måste till Gammestad med henne på kvällen. Såg tusingarna rulla iväg. Jag tvättade rent ordentligt. Sen så stoppade jag bommull runt alla trampynorna i fram tassen där skadan var, och höll henne liggande på golvet. Och jag hade tur det slutade blöda. Men det var inget stort sår eftersom det slutade ganska fort när hon inte gick på tassen.

Sen tvättade jag med vatten varje gång igår kväll när hon varit ut så det skulle hållas rent. Nu idag är hon inte iett dugg halt. Men det har hon inte varit sedan hon skadade sig igår. Nu tror jag att det har läkt ihop. Imorron skall vi prova gå efter elljus spåret där det är mjukt underlag så får vi se vad som händer. Håller det skall vi köra igång medträning igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tur att det inte var så farligt med henne men jag är grymt besviken över att du dissade tjurstölden av feghet ;D

Anonym sa...

Men det har ju inte gått så lång tid från det att hon skadade sig, så det är relativt stor risk att det börja blöda igen samt att infektionsrisken börjar. Låt henne vila och sedan när det är helt läkt så kör du på :)

Hur är det där nere? Saknar du underbara Kiruna?

Kram

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.