måndag 9 juni 2008

Besök hos storasyster

Igår rensade ju jag rabatten. Jag har en jättestor rabatt. Delade endel av blommorna där. Johanna var och hämtade några stycken och resten tog jag med till syrran. Gissa om jag var trött imorse när jag steg upp 4.30 inte ville jag då kliva upp ur sängen precis. Men det gick över ganska snabbt när jag kommit en bit efter vägen. Och framförallt jag kom ihåg att ta med blommorna till syrran.

Jag brukar nämligen alltid glömma ta med grejor som jag inte ofta har med till jobbet. Hon bjöd på lunch när jag kom dit. Potatis och köttfärsbiffar kanongott var det. Normalt brukar jag ju inte äta lunch på jobbet så det gick lite trögt att jobba efter lunchen hos henne. Hon tyckte då om blommorna. 1 av blommorna var från vårat föräldrarhem. När det såldes så tog jag flerårs blommorna ur rabatten där. Och de håller ännu. Och glad är jag för det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi kommer förbi er under torsdagens förmiddag, skall vidare till Arvidsjaur för Mh på några hundar ur A kullen.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.