onsdag 18 juni 2008

Ledig

Gissa om jag höll på att jubla när jag gick ut genom dörrarna på jobbet idag. Är nämligen ledig i 4 dagar superhärligt. Jag har varit svintrött på kvällarna efter att vi var och korade Kita, så jag har inte idats skriva här på några dagar. Hundarna har jag tränat hemma på gården nu i veckan, det har gått jättebra. Nu hoppar Kita som en kanon över hindren. Efter ändringen på det momentet så fick hon för sig att hon inte skulle hoppa över hindren på tävling, när jag var på andra sidan. Men nu går det kanon bra. Men för säkerhets skull så skall Staffan få bygga ett brukshinder av brädor, för här i byn har vi öppna hinder med rör. Vi har ju fast träningsdag söndag kl 18 nu. Så vi träffas då några hundägare och tränar tillsammans. Och det är ju bara till nytta för hundarna.
Vi har varmt och riktigt kanon väder nu ute. Nu väntar jag på att det skall bli svalare så jag får ge mig ut med hundarna. Ikväll blir det nog ett kortare lydnadspass för dem. Körde ett längre pass igår. Imorron bitti innan det blir varmt ute skall jag fara och köra Kita med fyrhjulingen. Nu har hon fått muskler och börjat växa till i kroppen hon har varit lite sen med det. Men det gör inget för bättre hund hade jag inte kunnat få tag i. Skulle aldrig i livet sälja henne till någon annan, det skulle inte spela någon roll vad dom skulle bjuda för henne.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.