söndag 15 juni 2008

Kitas korning

Kita är nu
Igår var vi ju ner till Umeå och gick korning med Kita. Jag gick med henne själv. Hon klarade korningen med 353 poäng. Gissa om jag blev glad. Hade god lust att flyga domarna runt halsen. Hon var jätteduktig där. Det var lite tjorv med folk som sagt bort sina platser, så det drog ut litegrann på tiden. Men det var det värt. Nu är det gjort. Puh. Tur för oss att det blev en avbokning så att vi fick plats. Annars hade nog inte korningen blivit gjord i år.

Domarnas ord om henne.
Kan tänka mig hon är socialt självsäker i alla miljöer.
Orädd.
Aggressioner finns i henne tas fram i rätt situationer.
Ngt lågtempererad.
Bra dådkraft.
Tyckte jag skulle fortsätta tävla henne inom det jag tävlar henne, trodde hon kan gå långt där.
Bra servicehund skulle hon bli. Hon har toppenpsyke för det.
Dom hade aldrig sett en så skottfast hund förut där.

Jag är mer än nöjd över hennes prstation igår.
Det blev en korvbit ur kylen när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.