lördag 7 juni 2008

Städning ute

Idag på förmiddagen har jag varit och krattat och rensat i hönshagen. Herregud så mycket skräp och skit hönsen grävit fram. Han som har bott här före oss måste ha haft soptippar överallt kring gården, normalt brukar väl vara att man har en soptipp på ett ställe. Och han har slängt glas järnbitar burkar med andra ord allt möjligt där han haft sina tippar. Hos hönsen får jag plocka glas flera ggr om dagen, tursamtnog så har dom inte gjort illa sig ännu. Nu äntligen har det börjat bli mindre i deras hage.

När vi byggde förra hundhagen åt de förra älghundarna vi hade. Då var vi först tvungen att gräva omkring överallt på plattan där vi skulle ha den och plocka glas. Trots att vi gjorde det så kom det ändå fram glas ibland där. Och ändå hade den karln också hundar. Han verkar inte ha tänkt längre än näsan räckt i det fallet. Nu på em skall jag iväg och kolla den sjuka grisen hos Mette, hon är ju i Göteborg nu och hälsar på bekanta. Förhoppningsvis så har den börjat stå på bakändan nu. Annars måste den avlivas när Mette kommer hem. Och det är lite väl tidigt.

Har rensat i rabatten också. Upptäckte att blommorna där har blivit alldeles för stora, så jag måste dela dem. Måste göra en rabatt till då. Det gäller att komma på var man skall göra den. Men jag skall försöka hitta en skuggig plats så man slipper vattna så ofta. Där jag har stora rabatten nu är det ganska mycket sol, så den måste vattnas ofta. Förra året köpte jag ju en rosenbuske som jag satt där vi hade hundhagen förut, den har överlevt vintern. Köpte även ett äppelträd som jag satte på baksidan av huset. Tror inte att äppelträdet har klarat sig. Jag har nu gett gödsel och vattnat ordentligt. Fåse på någon vecka om det kommer grönt på det. Förhoppningsvis klarar trädet sig annars får det bli en rosenbuske där också.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.