måndag 9 juni 2008

Hundträff

Igår var vi på hundträff jag och Nettan på gräsplan som Irene hade ringt ihop folk till. Jag hade Kita och Nettan hade Bita. Först ville Iren att vi skulle gå runt i en ring med alla hundar fot. Vi kanske var 8 - 10 st. Det gick ganska bra för alla. Sen gick vi i svängar mellan varandra. Det gick också bra lite trist för valparna bara. Sen började vi gå fot 1 och 1. Sen bröt jag och Nettan av och tränade själva.

Jag hjälpte de med valparna trots att jag sagt att jag inte skulle instruera där. Hm det går nog inte att låta bli när folk behöver hjälp. Endel testade Irenes agility grejor. Efter ett tag så lånade jag 1av Irenes hinder, höjde på det högsta och testade Kita på hoppet. Det gick kanonbra för henne att hoppa flera ggr på raken. Sen dom gjorde om det förra året så har hon sprungit på sidan under tävling när jag stått på andra sidan. Men nu verkar det fungera för henne. Bara apporten kvar men den blir bättre och bättre den också. Hade glömt apportbocken hemma så jag tränade inte på plan det. Hade tänkt ge mig iväg ut en sväng och träna med henne ikväll. Men jag har ganska dåligt i foten ikväll har fått springa för mycket på jobbet. Så det får bli vila ikväll.

Nästa gång skall jag nog ta med Snutte på planen. Han kan däremot behöva sån där träning. Men man kan ju också träna själv där. Men nästa gång skall jag ta med apportbocken dit om det blir Kita jag tar med dit. Men jag kan ju också ta med båda två om det inte är för varmt ute. Då får Snutte sitta och sjunga en stund i bilen. Han brukar göra det på träningar.

Var in och kikade i Emmas blogg. Såg att dom fått snö i Kiruna. Herregud tur man inte bor däruppe när man får snö den här årstiden.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.