fredag 6 juni 2008

Fisketur

Imorse steg vi upp kl 6.00 packade matsäck till fisketuren på Stora Stenträsk, Staffan packade fiske grejorna i bilen. Kita fick morronmaten sen åkte hon ut till Snutte i hagen, det var för varmt att ha med henne. Stenträsk brukar jag kalla för döda havet för att jag brukar inte få fisk där. Men idag var det inte helt dött där.

Man får inte ha båtmotor i båtarna där så man måste ro om man skall ut och fiska från båt där. Igår körde vi upp våran träbåt till Stenträsk. Men huga inte for jag ut i den när vi kom upp dit, den var halv i vatten hade ju inte hunnit svälla igen från igår. Det hoppade mycket fisk kring land och bryggorna, så vi fiskade från bryggorna och land ett tag. Sen tog vi en av deras plast båtar och rodde ut. Staffan rodde trots att han har dåligt i en arm. Han tordes nog inte låta mig ro där. Var nog rädd att vi bara skulle snurra runt runt där, det hade nog sett kul ut för de andra fiskarna. Han fick i alla fall första fisken en harr, sen rodde han ett tag till då fick jag en laxöring tror jag det var. Är inte så bra på fiskraserna, men skitsamma en ädel fisk var det ialla fall så långt vet jag.

Sen var vi till hans föräldrar Staffan körde gården där klar med klipparen. Sen for vi hem. Vi var om en sväng till Jonny E också, som vanligt var han uppstudsig. Men den dag han är lugn då är han nog sjuk. När vi kom hem vilade vi ett tag efter massor av timmar på sjön. Jag brynte en köttstek och satte i stekgrytan. Sen hämtade jag in Snutte boy för jag tänkte bada hen. Gav hundarna mat, klippte klorna när jag klippte klorna på Kita så pinkade Snutte några droppar på köks soffan. Då skickade husse ut han i hagen igen. Inte riktigt vad jag tänkt mig. Men skitsamma. Vi gör ett nytt försök imorron jag och Snutte. För då skall Staffan in till Råneå med Nettan, Tom och Nicklas och fiska gädda tror jag det var. Jag blir hemma då för det blir så mycket folk i båten annars. Också behöver jag få lite nytta gjord här hemma. Bla Snutte bad och då brukar det bli lite circus.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.