lördag 21 juni 2008

Midsommar helgen

Dagen före midsommarafton drog vi upp Kjells husvagn till Suobbat. För att vi skulle vara där och fiska midsommar. Johanna, Henrik och deras barn skulle också vara där. Husvagnen var bra att ha där när det blev dåligt väder och vi skulle äta. Första dan vi var där fick jag 2 fiskar och Staffan 5 fiskar. Måste ju låta han vinna någon gång i Suobbat. Johanna och Henrik blev utan fisk där. Henrik hade glömt sitt kastspö hemma så han hade bara flugspöt med sig.
Igår (midsommarafton) fick vi 5 fiskar var jag och Staffan. Han såg ut lite moloken när jag fick min sista fisk, men han hade tur och fick 1 fisk till just innan vi slutade fiska där. Hillevi och Stig var också där igår. Vi hade det riktigt mysigt mitt i skogen. Vi hade alla med oss mat och åt middag tillsammans. Jag tror Hillevi och Stig fick 2 fiskar där igår. Henrik och Johanna blev utan fisk. Henrik blev sur över det och skulle aldrig mer fara dit och fiska sa han. Oliver fick 2 fiskar och Sebastian fick 1 fisk. Det är ju lite väl löjligt när vuxna människor blir sura över att barn får mera fisk än dom. Man borde ju istället tycka det är roligt när dom får fisk, och bli glad för deras skull. Men inte om man är en dålig förlorare.
Här kommer lite foton från helgen. Men jag kom inte ihåg att fota förän igår. Och fotade med mobilen. Men det syns ju vad det är.
Staffan
Johanna och Sebastian
Johanna och Olivia

En lite butter fiskare

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha du har skrivit "Oliver" istället för "Olivia" i inlägget.

Hoppas ni har det bra, dra upp mer fisk än Staffan nu så får han se att vi kvinnor kan också ;)

Kram på dig!

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.