torsdag 24 juli 2008

Fiske i Stor Saivis

Igår var vi i Stor Saivis och fiskade. Vi for dit vid 11 tiden på fm. Jag fick första fisken en "gädda" på ca 5 kg, tycker inte om att få de fiskarna när vi fiskar för jag tar inte bort dem från kroken. Är rädd deras tänder. Men de är roliga att dra till båten, sen är de inte roliga mera. Sen gick det någon timme Staffan fick 1 mindre gädda, han blev lite gladare. Hillevi och Stig var där också Stig fick 1 5kgs gädda också, han var lite sur för att det var en gädda och inte en stor laxöring. Efter ett tag fick jag min 2:a gädda. Staffan var lite moloken. Stig och Hillevi blev less att vara där och fiska när vi bara fick gäddor, så dom sa dom skulle fara till Suobbat och fiska. Dom åkte till land och lastade deras båt.
Vi fortsatte att fiska i Saivis. När vi kört ett tag och skulle vända så skrek Staffan jag har en fisk. Sen såg vi hur fisken hoppade rakt upp i luften som en projektil. Så vi fattade det inte var en gädda. Jag skyndade mig att veva upp de 2 andra spöna som vi hade ute, och Staffan jobbade med fisken. När fisken kom till båten och jag skulle håva den så sa jag herregud vilken bjässe, när jag fick den i håven så orkade jag inte lyfta upp håven i båten för den levde o så. Staffan fick ta tag i andra ändan av håven. Det var en laxöring som vägde 7,150 gr. Gissa om han var en stolt fiskare. Han sken som en sol. Sätter in bilder från fisket imorron har inte hunnit föra över dem till datorn.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.