lördag 19 juli 2008

Fiske

Igår var vi till en sjö som heter Stor Saivis och fiskade. Staffan hade flyttat dit båten några dagar tidigare. I tidningen har det ju varit en karl med bild på en 8 kgs öring som han fått där. Så vi skulle testa "öringsfisket" där. Massor av människor däruppifrån har sagt att det är många som tappat " stor öringar" där.

Så vi tog med våra laxfiskegrejor och for dit. 5 Gäddor fick vi den största vi fick vägde 8 kg. Så garanterat är det storgäddor som folk tappat där. För det fanns inte ett enda öringsvak på hela sjön och den var stooor sjön. Men det är klart Saivis borna vill ha dit fiskare som köper kort av dem, så dom sprider ut rykten att det är många som tappat stor öringar där. Jag tänker då inte fara dit mer och fiska. Tycker inte om att fiska fisk som inte går att äta. Nu röstar jag här hemma för att vi flyttar tillbaks båten till Suobbat istället. Fåse om jag vinner.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.