onsdag 16 juli 2008

Hundträning

Kita började löpa precis till min semester. Kul. Snart får man försöka sova till hundyl från Snutte där ute. Vill inte ha han inne så mycket när hon löper för han kan få för sig att märka revir inne och då blir jag inte glad.

Hundträning var det. Snutte har jag haft med på plan på träningarna Söndagkvällarna och gått lydnad med han där, han är faktiskt riktigt duktig på det. Och supermallig när han får följa ensam i bilen. Kita blir ju som sagt var lite rubbad när hon löper. Men nu hade jag tänkt skita i det och fortsätta träna lydnad med henne. Har också lagt några spår åt henne. Hon tycker det är roligt och är duktig på det. Men inte matte antagligen för att jag har svårt för att gå länge i skogen där det är ojämnt. Ska fixa hem kortison innan jag går mer spår i skogen. För det är mycket orm i skogarna häromkring nu. Vill inte riskera att hon blir ormbiten och att man inte hinner till veterinären med henne. Hittils har jag inte märkt några större rubbningar pga löpet i lydnadsträningen. Det kan också bero på att jag knappt har tränat lydnad i vinter, för att hon skulle bli kaxigare och modigare till korningen. Så det är nog roligare för henne att jobba och träna nu.

Jag kommer nog att vara lite dålig på att uppdatera här i bloggen nu isommar har lite väl mycket att hinna göra under semestern. Hade också tänkte komma mig iväg upp till Lotta och hälsa på. Men måste nog vänta in kycklingarna först att de kläcks så jag får bygga in dem. Tror inte att Staffan bryr sig i att göra det. Och det är 2 st som vill ha kycklingar så det är bäst att försöka hålla så många som möjligt vid liv här.
Nu skall jag ut och gå med Snutte efter elljusspåret en runda så sover han kanske inatt. Sen skall jag och gå med Kita en byasväng.
Trevlig sommar på er allihopa som är in här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att du fortsätter köra träningar med Ikita, ingen idé att lägga ner det tills löpet är slut. En hund ska kunna tränas oavsett löp eller inte.

Hehe, vad har du tänkt tatuera dig om du hade vågat? Gjorde faktiskt inte ett dugg ont förutom lite brännande känsla, men det var ingenting farligt alls. Är skit nöjd över den och har redan bestämt motiv till nästa tatuering.

/Emma

Anonym sa...

Jag vet att hundar skall kunna tränas och jobbas alltid. Enda perioden Kita fungerar dåligt på året är när hon löper. Hundar mår även bra av vila ibland oclså. Jag får se hur det blir det här löpet.

Hade jag vågat tatuera mig så hade tatuerat ett varghuvud, som jag sett en bekant ha. Skitsnygg tatuering. Men det kommer aldrig att bli.

Anonym sa...

Men det är väl inte roligt om man har likadan tatuering som någon annan?

Alla hundar är flyttade nu hos mamma, hon och Tuija är nere i Gävle på IPOseminarium om jag fattat rätt. Dom kommer hem på måndag.

Hur är det där nere? Här uppe är det regn och sol omvart annat.

/Emma

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.