tisdag 8 juli 2008

Höns

I fredags la sig min vita argbigga hönan (Mette) på ägg. Hon kallas så på skämt med en bekant. Igår när jag kom från jobbet så hade hon bytt rede och lagt sig på ägg i ett annat rede. Men äggen där hon legat tidigare var fortfarande varnma så jag flyttade över dem till henne. Antagligen hade någon av de andra hönorna lurat därifrtån henne, för att kunna lägga sig där hon låg.

Imorron skall jag iväg till bakantingen Mette och låna grindar så jag kan stänga av 2 reden. För hönan Mette behöver mera plats när äggen börjar kläckas. Jag misstänker att fåglarna får lite trångt där ute om många av äggen kläcks. Huga. Men då är ju 4 av kompisen Mettes höns här också. Som hon skall hämta så småningom. Sen får vi väl dela på de kycklingar som blir så blir det mera plats här hemma.

Nu är det bara 3 arbetsdagar kvar till semestern. Men det kommer nog att vara 3 fruktansvärt långa dagar. På Måndag skall jag inte göra ett enda skit, bara lata mig och ta igen mig. Och riktigt känna att det är semester.

Ha det så bra isommar allihopa.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.