onsdag 16 juli 2008

Semester

Äntligen semester. Men vilket projekt jag började med i början till semestern. Vi har ju en hylla här mitt emot garaget, vi har haft hundhagarna där förut. Men nu skall vi göra en uteplats där istället. Eller den skulle ha gjorts förra året. Men det året var det mycket fiske resor till andra länder som lockade för snickaren i huset. Men i år blir det inga såna innan uteplatsen är klar.

Vi skall iallafall göra möbler av trästockar och en eldplats där man kan grilla. Och jag har gjort eller håller på att göra en blombänk i slänten runt hyllan på kortgaveln mot huset och långgaveln mot garaget. Köpte 5 säckar jord på Granngården i Boden för att se hur långt det skulle räcka, men jag måste säkert ha 15 säckar till. Vi var in till Granngården i Boden igår men dom hade slut på de billiga säckarna 5 för 100 kr. Dom skulle få in säckar 3 för 100 kr idag eller imorron. Ides inte fara in idag till stan också är kombin borta på fiske. Men imorron skall jag fara och leta reda på billig jord. Skall ringa runt först på olika ställen sen åker jag dit det är billigast. Sen så skall jag flytta endel blommor och dela endel blommor från stora rabatten som är kring huset. Säkert blir det snyggt bara det blir klart. Så min fritid är räddad ett tag framöver.
Ha det bra allihopa

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.