tisdag 15 april 2008

Promenad på isen bla

Ikväll har vi varit på isen. Staffan har vittjat mörtmjärdet. Och jag har varit och gått med hundarna runt på isen. Snutte såg 2 svanar tyckte nog först att dom verkade konstiga när dom låg i vattnet, det varade inte så länge så började han skälla åt dem. Vad gör man inte när man är jakthund, men han blev tyst ocskå när jag sa åt han. Lite fel djur för hans ras att skälla åt.
Nu kommer den här härliga tiden på året när man vill vara ledig på dagarna och kunna vara ute med hundarna hela dagarna. Imorron skall vi nog köra lydnadsträning här hemma jag och hundarna. Skall även försöka få lite mera bilder på dem till sidan. Måste även ha en bild där jag och hundarna är till framsidan. Men det får bli en dag när det är nog ljust ute. Så det kan hända det blir först till helgen.
Hmm jag åker nog på att tömma systemdisken i datorn och ladda den på nytt. För ibland hänger den sig när skärmsläckaren gått igång. Men det börjar vara ganska länge sen nu. Datorerna var en bra uppfinning men jag avskyr dem när de börjar bängla. Har jag tur så hinner jag göra det i helgen.
Nettan ringde i em när jag var påväg hem från jobbet. Hon hade åkt på vinterkräksjukan. Hon har en himla otur. Har först varit förkyld i någon vecka också nu vinterkräksjukan. Jag kommer då inte att fara dit sålänge hon har kvar den. För garanterat så skulle jag åka på den om jag far dit, och kräksjuka är det värsta jag vet att ha.Krya på dig Nettan. Hör av dig när du blivit frisk. Så kommer vi upp en sväng.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.