lördag 19 april 2008

Vår

Vilket kanonväder vi har här nu. Var påväg ut på promenad med hundarna. Gick och hämtade Snutte upptäckte att han såg ut nästan värre än en skabb räv i pälsen. Så det var bara att ta han på pälsvård på bron. Det tog 1 timme att gå genom hans päls. Gissa om han var less? Tillslut var han så less att han låg bara som en staty och stirrade åt ett annat håll, ville inte alls se på mig. Men skall man bli fin så är det bara att stå ut. Det mesta fick jag bort men allt hade inte lossnat. När jag kammat han färdigt så gick jag ut och gick med båda hundarna. Var nog ute med dom i någon timme. Vad skönt nu går det att börja vara på långpromenader igen med dem. När jag kom hem så tränade jag lydnad med dem det gick bra.
Vi var över till Mette ikväll och lånade foder till hönsen så dom klarar sig till Måndag när jag far till stan. Vi skall ha en gris med henne. Hmm inte mina favoritdjur att ha, tur att den skall vara hos Mette och inte hos oss. Jag och Mette skall imorron förmiddag fara och hämta gris kultingarna med hästfinka i Älvsbyn. Hoppas hon hittar dit för jag backar då inte med hästfinka. Men det blir ju bra att ha att växla mellan griskött och älgkött. Man blir less att äta samma kött alltid. Nu skall jag lägga mig framför tvn och slappa kommer säkert att somna framför den, men det gör inget är bara skönt.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.