fredag 18 april 2008

Äntligen vår

Äntligen värme och vårväder här. Idag har jag varit hemma från jobbet. Har varit ute och gått långpromenad med hundarna, superhärligt var det när det var så fint väder ute. Det värsta med våren är att det blir så attans slaskigt överallt speciellt på våran gård och efter våran väg som inte är asfalterad. När det är som värst efter våran väg så brukar jag få ta hundarna i bilen upp till byn och sen gå ut och gå med dem därifrån, men det går ju det också.
Imorron skall jag ha lite pensionärsservice och köra svärmor till Råneå så att hon får handla. Staffan skall medans jag är med Kerstin och handlar sätta ut saxar på isen sen skall vi fara dit och pimpla efter abborre. Får vi några så får då Kerstin ta dem. Tycker inte om den fisken nått vidare alldeles för benig när man skall äta den.
Hörde av Staffan att du farit till Kiruna. Synd Nettan att du inte sa du skulle dit upp så hade du fått ta upp L8:s post. För postgången verkar ju inte vara så speciellt snabb dit upp. Men jag skickar breven på posten. Blir för länge att vänta tills jag åker upp dit.
Imorron måste jag ta ut allt hos hönsen för sommaren. För det har börjat lukta litegrann där och jag avskyr den där lukten som pesten. Har anmält Kita till MT i Umeå hoppas vi kommer med. Det är ju sista säsongen för henne att göra det hon blir ju 4 år augusti i år. Håll tummarna för att vi kommer med där.

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.