söndag 13 april 2008

Nu har jag lagt ner hundträningen här i byn. Ingen ide att fara fram till träningarna också kommer det inga hundägare, så nu får ni träna själva om ni känner för det. Jag kommer inte att hålla i det mera. Tränar istället mina hundar när vi känner för det och har tid för det.
Idag har jag och Kita tränat.1. Framförgående. Det gick kanon bra när hon hade kongen som mål högt upp på en snöhög. Annars har hon velat förut gå med nosen i backen ibland och spåra fram till den. Men nu var det full fart hela vägen fram.2. Kryp. Det gick bra hon kröp några meter. 3. Läggande & ställande under gång. Det kan hon sen förut. Bara finslipning för hon vill på att blanda ihop demomenten ibland, men nu gick det kanonbra. Trots att jag gjorde dem efter varandra.4. Inkallning. Fungerade jättebra. Kennelmamma jag kan inte ha händerna bak på ryggen för då sätter hon sigbakom ryggen.Tänkte kampa med bitstocken också men vi har så halt på gården så det var inte värt att göra det.Apporteringen har vi inte tränat. Kommer nog att träna in de andra momenten ordentligt och välja bort apporteringen på tävlingar. För madammen avskyr det och det är ingen ide att tvinga henne.
Snutte boy har gjort inkallning, fot, platsliggning. Det fungerade ganska bra med han också till och med platsliggningen. Nu har han börjat fatta att han skall ligga kvar när jag lämnar han. Tidigare har han nästan studsat upp och kommit efter när jag hunnit gå några steg från han.
Idag har jag klarat mig undan från skoterkörning. Och det är nog tur det för jag kände när jag började gå träningen med Kita så var jag lite lemmen i låren. Kör alldeles för lite skoter är det nog.
L8 jag håller tummarna att det blir mest hanar när du får tillökningen. Ett himla besvär och bängel med löptikar i en massa hanar. Då kommer jag upp och kikar på tillökningen, kommer även att komma upp före. Jag håller med om att det inte är annat att vänta när det är skitprat. Det är bara att försöka stå ut med eländet. Det var jättehärligt att vara ute och pimpla. Kan du inte komma ner och vara här över en helg och följa med oss och pimpla på Stenträsk? För vi kommer att vara där nu varje helg sågottsom. Jag kommer upp och hälsar på någon helg framöver.
Jag har en fundering hur lustigt endel människor beter sig.Först är de så bra bekanta och vänner med en människa, sen så kan de prata sktit om den människan bakom ryggen och tror att det inte kommer fram till människan de pratat om. Sånt förekommer i den här byn och säkert i alla andra mindre byar eller jag vet att det gör det.Du som vet med dig att du gör så här. Hur känner du dig efteråt? Skriv gärna och berätta.Om jag gjorde såhär så skulle jag känna mig genomrutten .
Ha det bra
Marlene

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.