söndag 20 april 2008

Söndag snart jobb igen ursch

Det blev ingen grishämtning för mig och Mette. Grisarna var uppe i skogen och han som äger dem i Älvsbyn skulle iväg och jobba idag. Så vi får hämta dem nästa fredag kväll istället. Jag har skottat ut allt hos hönsen idag jag tror det blev 7 -8 säckar. Höll på att få hörselskada på kuppen för tuppen skrek och gal hela tiden. Men nu har dom rent i sitt hus. Vi hade ju tänkt ha hönsen på frigång isommar. Men Kita den grisen äter höns skiten så vi måste flytta höns huset till skogen och göra en hage där till sommaren. Eftersom det inte blev någon grishämtning för mig och Mette så skall vi fara och slöppa Kita och Loke efter en skogsväg så att de får härja av sig. Då skrämmer väl Kita Loke med att bita han i de hängande öronen, och då tycker Loke att Kita är lite äcklig ett tag. Men det är inte underligt för hon biter han i pronen så han skriker.
Igår fick svärfar skicka svärmor till Sunderbyn med ambulans, för hon hade problem med magen igen. Hon har haft ont i magen ett långt tag men nu hade det blivit värre. Hoppas dom hittar något den här gången. För hon behöver få hjälp. För hon äter knappt något för att hon har så ont, så hon har gått ner i vikt ganska mycket. Egentligen skulle hon behöva ner till Umeå så dom kollar magen ordentligt där. För i Sunderbyn verkar det vara hottentottar till läkare. Hon har varit flera ggr för magen redan. Om det går att skicka henne till Umeå så får nog någon av oss fara och följa henne dit. Men det spelar ingen roll huvudsaken hon blir undersökt. Det är ju bara att ta semester för de som jobbar den stund hon behöver vara där isånnafall.
Skriver mer när vi varit och släppt hundarna.
Jag glömde ju skriva när vi varit med hundarna på söndagkvällen. Dom sprang och härjade som tokar med varandra. Vi hade lite roligt åt Loke han blev lite osäker när Kita var mellan han och Mette när han skulle till Mette. Men det löste han fort han hoppade bara jämnfota över Kita efter ett tag. Det var skönt att vara ute och gå

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.