lördag 12 april 2008

Imorse lastade vi Chevan med hundkälken och pulkan, och Staffan for upp med det till Krokträsk för vi skulle dit och fiska på Stenträsk. Jag lastade hundarna i bilen och for upp ett tag efter han. När vi kom upp till hans föräldrar så fikade vi med dem sen lastade vi hundarna i hundkälken som var efter Staffans skoter, jag hade eldkälken efter min skoter. Ville inte dra hundarna efter min skoter. För jag skulle köra skotern Anna haft för första gången. När vi kört in i skogen så släppte vi ut hundarna ur buren också fick de springa nästan hela vägen till Stenträsk. Vi var där i några timmar och fiskade fick ingen fisk vi hade inte ens ett napp där. Snutte blev less efter någon timme och började skälla, så husse tyckte nog till slut att han var ganska billig. Jag fick sätta mig en bit ifrån Snutte då blev han tyst.
På tillbaksvägen så körde vi nytt spår en annan väg till Staffans föräldrar. Hundarna fick springa i lössnö då tillbaka. Snutte kom på efter ett tag att det var mycket lättare att springa efter oss där vi kört med skotrarna. Fastän dom fick springa ganska långt så nog orkade han stå och skälla i bilen hos Rune och Kerstin. Men nu här hemma är han tyst säkert så ligger han och sover i hundhuset. Det var jätehärligt väder ute varmt var det och solen började lysa litegrann efter en stund. Fast vi inte fick någon fisk så var det jättehärligt att vara ute. Om det är väder i morron så skall vi fara dit då också och vara ute.
Till min väninna som har råkat ut för tråkigt för ett tag sen. Hoppas det blivit lite bättre där uppe och att folk blivit bättre där. Man borde ju kunna tänka sig in i hur man skulle vilja bli behandlad själv om man var i samma situation. Hoppas att vi ses snart. Saknar dig det är tomt här i byn.
Ha det bra Kram Marlene
Meddelanden (5)
emma:jahapp. ingen träning här inte. själv kör vi på för fullt här hemma med både stora och små. Marlene:Jodå Emma nog tränar vi här också. Vi har fast träningsdag söndag här i byn. Men sista veckan har det bara varit jag och våra hundar alla andra har backat ur verkar det som. Jag tränar även hundarna under veckan hemma.Ha det bra emma:okey, men då måste du ju blogga om det så jag får läsa om era framsteg. måste ju veta så jag ligger steget före med hicka*hihi*, för nästa år är det mest troligt att jag ska upp och tävla med henne.kram på er
Marlene:Ok. Jag skall bättra mig och berätta här mera. Kul att se dig och Hicka på tävlingsbanan.
L8:Vad skönt att få sitta och pimpla...Själv är det jobb som gäller, snart slut på säsongen, kanske lite tid för annat då. Har bokat resa söder ut i Juli, ska bli förbannat skönt att komma bort ett tag.Nej det är inte bättre på skitsnackar fronten...men vad annat att vänta?Letar hus för fullt, hoppas på att hitta något bra ställe för mig och hundarna, det blir nog tillökning här om 2 månader, bara hålla tummarna att det blir pojkar hela bunten, alldeles för mycket löp annars.Kram på er. Meddelande5 + 0

Inga kommentarer:

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.