måndag 15 december 2008

Bortbjudna på middag

Vi har ju en kille som jobbar med broar häromkring, som bor i en husvagn på våran gård. Han bjöd på middag ikväll. Surströmming potatis och alla tillbehör till hade han. Jättegott var det herregud så jag åt. Nu är magen som en spärrbalong nästan av all surströmming. Det blir nog en tidig kväll ikväll tror jag. Fåse om jag orkar se hundprataren alls eller om jag somnar till det. Han skulle skotta av husvagnstaket så nu är Kita ute och försöker fånga snön.

Idag har jag jobbat första dagen efter den attans förkylningen, det har ju gått men nog har det varit trögt. Men jag ides inte vara hemma längre.

2 kommentarer:

Aila sa...

Bra att du är frisk"are". Vi har varit i Luleå hela dan, på vårdcentralen med nån som hade ont i ett knä och inte ville åka till "farbror doktorn själv" nä, det var inte snällt, hon är faktiskt rolig emellanåt, jag följer så gärna med.Vi fick en hel del annat julhandlande gjort med=)=)

Marlene´s blogg sa...

Jodå nu är jag tibaks till jobbet igen. Men nog har jag mycket hosta kvar ännu, men den får jag nog dras med ett tag antar jag.
Såg att käre bror också börjat med blogg. Kul. Har lagt en länk till han i min blogg, så jag lättare hittar igen han också på nätet. Nu börjar vi vara många här.

Mls hund

Handlar om mig, mina hundar + annat smått och gott.
Jag vet det är in många här och läser, ni får gärna skriva en hälsning när ni ändå är in här.